Thursday, December 17, 2009

Thun baru~Azam pon baru



Tanpa kita sedari, tahun islam yg baru tlh pon bermula.. alhamdulillah, kita masih diberi peluang untuk hidup di muka bumi allah nea.. semoga peluang yg tlh diberikan nea, akn digunakan dgn berhikmah dan tidak sia2.. bile direnungi kembali, ap yg kita da buat thun lalu? sia2kah atau penuh dgn mender yg bermanfaat? tepuk dada, tye iman sindri...

hurm, sekejap sggh masa berjalan.. aku sbnrnye x aware ngan maal hijrah.. bile aritue, mak ckap, bru la pasan.. ye la, kita tlah dididik dgn kalendar barat.. ssh nak biasakn diri dgn kalendar islam, klu syawal tue, laju la.. ufufu~ cam bebudak laks.. bila da thun baru nea, mula la fikirkan azam n matlamat baru kn.. hehee.. aku da terlambt.. baru j nak pk.. erm, ap ek?


1) nk jaga solat walau di mana pon aku berada.. =)
2) aku ingat nk start kai stokin blk, tp, nnti la.. wat pelan2.. huhuu..
3) nak KURUS!! waa, nea azam dr zaman datuk nenek dlu.. tp, xtertunai2.. bila la nk jd kenyataan yek?
4) study rajin2 smpi dpt 4flat.. mmg ssah nk dpt, tapi, aku tringin sgt2..klu berusaha, mgkn boleh capai kn?
5) kurang keborosan aku n simpan duit sket.. ~nak kawen~ ufufu~
6) nk kurangkn tidur.. lenguh pinggang weiy tdo lelamer nea..

takat nea, tue j la kot.. kang byk sgt, xterlunas plak.. semoga azam bru akn menjdkn hidup aku lbh bermakna.. =) Amin..

No comments:

Post a Comment